زمان بندی جمع آوری سفارش هایی که درخواست آنها از 8 صبح تا ساعت 8 صبح روز بعد باشد تا ساعت 19 جمع آوری می گردد و در شرایط فورس ماژور بدون هیچگونه اعتراض با 24 ساعت تاخیر جمع آوری انجام می گیرد.
قوانین اجرایی
1.تعهد می نمایم که وزن و محتوای بسته را بدرستی به دقت و صداقت اعلام نمایم.اگر چنانچه وزن اعلام شده
مغایر با وزن واقعی باشد (که این مورد در واحد تجزیه و مبادلات مشخص می گردد)، سفارش کنسل خواهد شد و مسئولیت تاخیر در ارسال، هزینه سفارش مجدد و یا هرگونه خسارت ناشی از این امر به عهده اینجانب خواهد بود.
2.تعهد می نمایم که آدرس گیرنده را در سیستم به درستی اعلام نمایم تا موجب برگشتی سفارش و یا هزینه های نگهداری در باجه معطله نگردد.
3.تعهد می نمایم هماهنگی لازم را با گیرنده برای اخذ مرسوله ای که در باجه معطله می باشد بنمایم.
4.تعهد می نمایم آدرس فرستنده اعم از استان، شهر و منطقه را صحیح انتخاب نمایم و چنانچه این امر به درستی صورت نگیرد مسئولیت ناشی از تاخیر در جمع آوری و یا کنسلی سفارش به عهده اینجانب خواهد بود.
5.تعهد می نمایم از شنبه تا پنجشنبه، جهت تحویل مرسوله به جمع آور تا ساعت 19 در محل اظهار شده ثبت سفارش (آدرس فرستنده) حضور داشته باشم و در صورت عدم حضور، این امر به منزله لغو سفارش است و هیچ مبلغی از بابت سفارش لغو شده مسترد نخواهد شد و همچنین تعهد می نمایم هیچ گونه ادعایی در این خصوص نخواهم داشت. همچنین در شرایط آب و هوایی بارانی یا برفی و یا مناطق گرمسیر (درجه حرارت بالای ۴۵ درجه) و مناطق سرد سیر (درجه حرارت زیر صفر درجه) این امکان وجود دارد که فرایند جمع آوری با تاخیر انجام پذیرد.
6.مجددا اعلام میدارم که قبول دارم کلیه سفارشات ثبت شده در روزجمعه و ایام تعطیل در اولین روز کاری بعد از ثبت سفارش جمع آوری خواهد شد و در این خصوص هیچ اعتراضی نخواهم داشت،
7.تعهد می نمایم هر گونه شکایت در خصوص خسارت وارده به هر مرسوله ای را صرفا ظرف 24ساعت پس از سفارش از و عدم پذیرش آن مرسوله اعلام دارم و در غیر این صورت هیچ گونه اعتراضی نخواهم داشت ضمنا تعهد بیمه مرسوله تا لحظه تحویل آن به گیرنده اعتبار خواهد داشت.
8.تعهد می نمایم که کالای فاسد شدنی ، ممنوعات پستی و قاچاق، وزن بیش از 30کیلو، مایعات و ابعاد بیش از 1 متر در مرسوله پستی قرار ندهم و مندرجات بند ممنوعات پستی رارعایت نمایم .
9.تعهد می نمایم که کالای شکستنی ارسال ننمایم مگر آنکه کلیه ضوابط بسته بندی را رعایت نموده باشم، که در صورت عدم رعایت ضابطه فوق و بروز خسارت، هیچ اعتراضی نخواهم داشت و مسئولیت محتوای کلیه کالاهای مندرج در بسته به عهده اینجانب می باشد، همچنین شرکت هیچ گونه مسئولیتی در قبال اطلاع رسانی بسته بندی مرسوله ندارد و در صورت ارسال مرسوله با هرنوع بسته بندی تبعات آن به عهده فرستنده می باشد.
10.تعهد می نمایم فایلPDF سفارش خود را که حاوی کد رهگیری می باشد را پرینت و بر روی بسته الصاق نمایم وحتما آنرا امضا کنم و سپس نسخه دیگر را به امضای جمع آور برسانم و به عنوان رسید نزد خود نگهدارم.. ضمنا کلیه قوانین پستی را در خصوص محتوای بسته پستی رعایت نمایم و اگر خلاف این امر را انجام دهم کلیه مسئولیت های ناشی از خسارت و غیره به عهده اینجانب می باشد و اگر چنانچه به پرینتر دسترسی نداشته باشم، آدرس فرستنده، گیرنده و شماره سفارش را بر روی بسته بندی مرسوله با ماژیک درج بنمایم.
11.تعهد می نمایم کلمه کاربری و رمز عبورم فرد دیگری استفاده نخواهد کرد که در غیر این صورت کلیه مسئولیت ها و تعهدات مندرج در بند های این تعهدنامه به عهده اینجانب خواهد بود.
12.تعهد می نمایم کلیه موارد لازم در مورد بسته بندی صحیح و عدل بندی را با هزینه خودم انجام دهم تا بسته در زمان حمل پاره نشود و چنانچه مرسوله ام به بسته بندی مجدد نیاز داشت هزینه آن را طبق نظرکارشناس بپردازم یا مبلغ بسته بندی از
حساب کیف پول اینجانب اتوماتیک کسر گردد.
13.روند کاری سامانه بدین گونه است که سفارش هایی که تا قبل از ساعت 12 در پیش کرایه و ساعت7 در پس کرایه و COD ثبت می گردند همان روز به فعال پستی یا کالارسان، جهت جمع آوری ارجاع و تا ساعت 18 جمع آوری از محل ثبت شده برای فرستنده جمع آوری گردد که اینجانب تعهد می نمایم در صورت 24 ساعت تاخیر در جمع آوری حق هرگونه اعتراض نسبت به جمع آوری کالا را از خود سلب نموده ام.
14.متعهد و مطلع هستم که جمع آوری بارها، از درب منزل یا محل کار انجام می شود و روند دریافت آن به گونه ای است که بار باید به جمع آور محترم، در محل درب ورودی ساختمان تحویل داده شود و در صورت نیاز به رویت محتویات مرسوله امکان
بازدید آن فراهم گردد.
15.تعهد مینمایم چنانچه از درج امضا در بخش امضای مشتری در فاکتور خودداری نمایم (که بصورت اتوماتیک پس از ثبت سفارش دانلود و در اختیارم قرار گرفت) حق هرگونه اعتراضی را نسبت به دریافت غرامت ناشی از خسارت یا فقدان مرسوله را از خود سلب می نمایم. این موارد یکبار دیگر در زمان پرداخت مبلغ هزینه ارسال بصورت الکترونیک به تایید اینجانب رسیده است (در زمان پرداخت، تایید نمودم که قوانین را خواندم و قبول دارم).
16.تعهد می نمایم اگر شرکت پستی به هر علتی از حمل بسته اینجانب خودداری کرد حق هر گونه اعتراضی را از خود سلب می نمایم و اجازه شکایت در این خصوص را نخواهم داشت.
17.جهت اطلاع از روند پرداخت حق مقر نیز به بخش دستورالعمل مندرج در سایت مراجعه نمایید .
18.در صورتی که از یک بارکد نامعتبر(کنسل شده) یا بارکدی که قبلا مرسوله آن رهسپاری شده استفاده کنید. شامل جریمه نقدی تا 5 برار هزینه بارکد استفاده شده خواهید شد.
19.مرسوله جمع آوری شده تحت هیچ شرایطی عودت نخواهد داده شد مگر اینکه مشکل قانونی داشته باشد
قوانین مالی
1.کنسلی سفارش
1-1)می پذیرم در صورت ثبت سفارش از طریق پست بار، چنانچه درخواست کنسلی سفارش را داشته باشم هیچ
مبلغی عودت داده نخواهد شد
1-2)می پذیرم چنانچه در زمان تحویل مرسولات، بسته ای تحویل داده نشود، به منزله کنسل شدن مرسوله می باشد.
1-3)تعهد می نمایم و می پذیرم چنانچه مرسوله از سامانه غیرپستی باشد، تا قبل از جمع آوری قابل کنسل کردن بوده و چنانچه برای جمع آوری مراجعه شود یا اینکه جمع آوری انجام شود برای کنسلی هیچ وجهی مسترد نخواهد شد.
2.مدت زمان ارسال بسته طبق SLA مندرج در توضیحات هر فعال پستی قید گردیده. بارهایی که مدت زمان ارسال بیش از زمان مندرج در جدول SLA ارسال و تحویل شوند مشمول غرامت تاخیر در ارسال خواهند شد که می بایستی از طریق eop.post.ir ثبت گردد.
3.برای استفاده از سرویس پس کرایه یا COD مبلغ 1،500،000 ريال داخل کیف پول بلوکه خواهد شد. درصورت درخواست کنسل کردن حساب پس کرایه، چنانچه تعداد سفارش های پس کرایه ثبت شده زیر10 سفارش باشد مبلغ عودت و در صورت ثبت سفارش بالای 10 تا، مبلغ عودت نخواهد شد و از مبلغ بلوکه شده می توان به جای هزینه سفارش پیش کرایه استفاده کرد.
تعهدات بیمه ای
1.کلیه مرسولات تا درب محل گیرنده دارای بیمه می باشد و پس از تحویل به گیرنده و دریافت امضای گیرنده، هیچ گونه غرامتی پرداخت نخواهد شد لذا گیرنده بایستی از دریافت مرسوله آسیب دیده خودداری نماید.
2.شرکت تنها در صورتی غرامت خسارت مرسوله را پرداخت می نماید که خود، کالا را بسته بندی نموده باشد. همچنین بیمه انتخاب شده متضامن کالاهایی که دارای بسته بندی استاندارد نمی باشند، نخواهد بود.
3.مشتریانی که بیش از ۲ بار در ۱۰۰ مرسوله درخواست خسارت نمایند هیچگونه خسارتی حتی با رعایت شروط فوق پرداخت نخواهد شد.
4.در صورت دست دوم بودن کالا، قیمت کالای نو مشابه پس از برآورد معادل 50% قیمت کالای نو تا سقف بیمه درخواست شده پرداخت میشود.
5.در زمان درخواست غرامت برای مرسولات ثبت شده با سرویس پست بار ، می بایستی مشخصات کارت ملی متقاضی غرامت (تصویر کارت ملی)، آدرس و شماره حساب در بخش مشخصات متقاضی غرامت در لینک eop.post.ir درج گردد.
ممنوعات پستی
ممنوعات پستی به شرح ذیل میباشند: مایعات ، مرسولات شکستنی، تجهیزات ماهواره، فیلترشکن ها، دارو ، مشروبات الکی و مواد مخدر، تجهیزات نظامی، لوازم جنسی، مواد محترقه، اسکریپت های غیرمجاز، لوازم قمار، تجهیزات مخابراتی غیرمجاز، تجهیزات جاسوسی، اقلام مستهجن ، فالگیری و رمالی، پول نقد، چک، سفته ، اوراق بهادار و جواهرات، فرش، مدارک شناسایی، اسناد
و همچنین در ارسال به سایر کشورها هم پس از دریافت مرسوله توسط فعال پستی به شما اعلام خواهد شد که مرسوله جزء ممنوعات پستی به کشور مقصد مورد نظرشما هست یا خیر.