جستجو
فارسی - پست بار
بازگشت به همه

خطوط ریلی ارسال مراسلات پست سیستان و بلوچستان دوطرفه شد

۱۸ اسفند ۱۳۹۷

مدیر کل پست استان سیستان و بلوچستان از دو طرفه شدن خطوط ریلی ارسال مرسوله های پستی، از این استان به تهران و برعکس، خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملّی پست،  مهدی زمانی هدف پیوستن استان سیستان و بلوچستان به خطوط ریلی دوطرفه را کاهش هزینه ها ، و سرعت دادن به انتقال و حمل و نقل  مرسوله های پستی،  از طریق راه آهن زاهدان به تهران، عنوان کرد.

وی اظهار داشت: واگن پستی محموله های پستی استان، به ظرفیت انتقال پنجاه هزارمرسوله،  بین تهران و زاهدان در حرکت است و محموله های استان هایی که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ، را نیز به مقصد می رساند.

زمانی در مورد هزینه های ارسال مرسوله های پستی، از طریق خطوط ریلی، گفت: هزینه های انتقال محموله های پستی، از این طریق به صورت وزنی محاسبه می شود ، و کاهش هفتاد درصدی هزینه ها، در مقایسه با هزینه های انتقال جاده ای را به همراه دارد.

گفتنی است، انتقال مرسوله های پستی از طریق خطوط ریلی از مرداد ماه سال 96 در برخی از استان های کشور، اعم از آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مازندران، گلستان و کرمان به صورت دو طرفه، و در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان به صورت یک طرفه« تهران به استان های یاد شده » راه اندازی شده است.که با هماهنگی های صورت گرفته بین معاونت فنی و بازرگانی شرکت ملّی پست، جانشین پلیس راهور و  پست استان سیستان و بلوچستان، انتقال دو طرفه مرسوله ها، در این استان نیز از اسفند ماه امسال برقرار شد.

تیم خبری پست بار

نظرات
ثبت نظر بستن