جستجو
فارسی - پست بار
بازگشت به همه

توسعه فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی دراسکله‌های بندرچابهار

۲۰ اسفند ۱۳۹۷

با ایجاد و توسعه ی زیرساخت‌ها،  فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی و حمل و نقل کالا،  دراسکله‌های بندرچابهار رونق فراوانی گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان گفت: فعالیت‌های صادرات و واردات،  از طریق اسکله‌های بندرچابهار، امسال درمقایسه با سایر بندرهای  کشور، بهتر و دوبرابر سال‌های قبل بوده است.

بهروز آقایی در ادامه گفت: در یازده ماهه امسال، میزان تخلیه و بارگیری کالا، شامل کالاهای کانتینری، و فله غیرنفتی ونفتی معادل با دومیلیون تن بوده است.

مدیرکل بنادرودریانوردی استان سیستان وبلوچستان،  به طرح توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار، و افزایش ظرفیت تخلیه وبارگیری کالا ، از دومیلیون تن در سال،  به هشت میلیون تن در سال اشاره کرد وافزود: با توسعه وارتقاء خطوط زمینی و ریلی،  قادر خواهیم بود از این ظرفیت،  بطورکامل بهره‌برداری کنیم.

آقایی گفت: بیش از نیمی ازکشتیهایی که امسال، در اسکله‌های بندرچابهار پهلوگیری کردند، ازخطوط مستقیم بین‌المللی بودند، که این موضوع حاکی ازاستقبال سرمایه‌گذاران، وکشورهای منطقه، برای بهره برداری ازقابلیت‌های بندر چابهار،شامل کوتاه‌ترین راه دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی ، وهزینه‌های کم‌تر حمل ونقل دریایی ، درمقایسه با سایر بندرهای کشورهای منطقه است.

تیم خبری پست بار

نظرات
ثبت نظر بستن