جستجو
فارسی - پست بار
بازگشت به همه

ظرفیت حمل‌ونقل ریلی کشور ،به کمک فناوری افزایش می‌یابد

۲۶ اسفند ۱۳۹۷

ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی موجود در کشور،  بر اساس هوشمندسازی این ناوگان توسط ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدرن‌سازی می‌شود.

 گروه ریلی یکی از گروه‌های زیرمجموعه ی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل و حمل بار  پیشرفته،  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است،  که تازه پا به عرصه وجود گذاشته و مأموریت‌های مختلفی برای توسعه و افزایش ظرفیت حوزه ی ریلی در کشور دارد.

از مأموریت‌های این گروه تازه تأسیس می‌توان به (شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود حمل و نقل ریلی کشور) و (تدوین برنامه توسعه این بخش و آسان تر شدن و نظارت در اجرایی شدن بندهای قانونی مصوب در اسناد بالادستی اشاره کرد.

گروه ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، و شتاب دهنده‌ها، زمینه ی رشد و توسعه اقتصادی را در بازارهای داخلی و خارجی فراهم خواهد کرد.

این گروه برای دستیابی به مأموریت اصلی خود در بخش حمل و نقل ریلی اهداف مختلفی چون «توسعه زنجیره تأمین حمل و نقل ریلی»، «کمک به شکل گیری و ارتباط مؤثر میان بازیگران اصلی زیست بوم حمل و نقل ریلی»، «حمایت از داخلی‌سازی فناوری‌های اولویت دار حمل و نقل ریلی با تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی موجود در بخش ساخت و طراحی، مدرن‌سازی ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی موجود بر اساس هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل ریلی» و «توسعه شرکت‌های دانش بنیان این حوزه» را در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

منبع: ایسنا

تیم خبری پست بار

 

نظرات
ثبت نظر بستن